آقاي افروغ چرا براي سياسي كاري تان روايت اميرالمؤمنين را تقطيع ميكنيد؟
جناب آقای عماد افروغ
سلام علیکم
به کجا چنین شتابان...
با خبر شدیم جنابعالی در صحبتهایی که در پارک ملت داشتید برخی مسائل را مطرح کردید که هرچند با کنایه و در لفافه اما جایی را هدف گرفته بودید که اکنون، نقطهی عطفی برای بیداری های اسلامی شده است و چشم امید میلیون ها مسلمان به ایشان است.
سخن را طولانی نمی کنم.
هدف بنده از نوشتن چنین نامهی سرگشاده ای پاسخ دادن به شبهات نخ نما و پوشالی سیاسی شما نيست که دیگر در بازار سیاست مشتری ندارد و پاسخ به آن بخش را به سرورانی که در این زمینه فعال بوده اند، واگذار می کنم.
گذشته از اینکه شما در سخنان خود از هر دری وارد شدید و به هر استدلالی برای خدشه وارد کردن به حکومت اسلامی و حاکمیت فقیه آن استفاده کردید، در هنگام مطالعهی سخنان شما به سخنان عجیبی برخورد کردم که برایم ناآشنا نبود و پیش از شما نیز افرادی آن بهصورت شبهه ای در مقابل اصل عصمت و امامت مطرح کرده بودند. سخنانی که پرده از جهل و یا غرض گوینده برمیدارد.
چیزی که در بخشی از سخنان شما مشاهده شد دروغ بستن بر امیر المومنین علی علیه السلام بود که با تکنیک قدیمی برش روایات و احادیث این کار انجام شد.
آقای افروغ! زیبنده نیست انسان برای رسیدن به مقصود از هر وسیله ای حتی پنهان کاری و دروغ بستن به اهل بیت که از سخت ترین گناهان است استفاده کند. شما به این حدیث نهج البلاغه استناد کرده اید که "فإنی لست فی نفسی بفوق أن أخطئ" و سپس گفته اید: "با من مثل جبابره سخن مگویید، من کسی نیستم که خودم را عاری از خطا بدانم، اینها چیست؟" آقای روشنفکر! آیا ادامهی خطبه را نیز خوانده ای یا نه؟ ایشان در ادامه میفرماید: "فإنی لست فی نفسی بفوق أن أخطئ، ولا آمن ذلك من فعلی إلا أن یكفی الله من نفسی ما هو أملك به منی فإنما أنا وأنتم عبید مملوكون لرب لا رب غیره."
خود را به خواب زده اید یا میخواهید مردم را به خواب ببرید؟
و بسیار جالب است که این روایت بهطور تمام و کمال نه تنها در نهج البلاغه، بلکه در کافی و بحار الانوار و... نیز کامل آمده است. ای کاش بجای ادعای عالم بودن و روشنفکر بودن و در قم بودن مقداری مطالعه کنید تا اینگونه در اذهان مردم شبهه وارد نکنید.
و یا در بخش دیگری گفته اید : "امام علی عليه السلام در خطبه 200 نهج البلاغه می فرماید به خدا من از معاویه سیاست مدار تر هستم، اما دستم بسته است. دست علی عليه السلام بسته است، دست ما باز باشد؟" ظاهراً شما منظور امیر المومنین عليه السلام را نفهمیده اید و یا اینکه تاریخ اسلام را خوب مطالعه نکرده اید. این جملهی امیر المومنین در مورد پاسخ به حیله گری ها و نیرنگ بازی های معاویه بود یعنی منه علی، کارهای معاویه را انجام نمی دهم هرچند از او بهتر می توانم انجام دهم.
آقای افروغ! پس باید نتیجه گرفت که شما گفته اید اکنون دست خیلی ها باز است و دارند کارهای معاویه را انجام می دهند! آیا منظورتان این بوده؟ الله اعلم؛
در بخش هایی دیگر شما شروع کردید به توصیه نسبت به حوزه و مراجع تقلید و از آنها خواستید تا طبق تفکرات پوسیدهی شما انجام وظیفه کنند!
بهراستی آیا با خود فکر کرده اید. اگر مراجع ما (از دیدگاه شما) اینقدر در جامعه منفعل هستند که کسی مانند شما باید بیاید آنها را موعظه و نصیحت کند و به آنها کارها و وظایفشان را گوشزد کند، دیگر صلاحیت نظارت بر حاکم اسلامی را دارند؟ ما مقام مراجع و حوزه علمیه قم را بسیار بالاتر از این می دانیم که نیاز به نصیحت های یک سخنران داشته باشند که در پارک مشغول سخنرانی است.
و در آخر باز هم این نکته را متذکر می شوم که هدف بنده تنها پاسخ به برخی شبهات مطرح شده از جانب شما بود و سایر موارد که در حیطهی تخصصی دیگران است را به آن بزرگواران واگذار می کنم.
والسلام علی من اتبع الهدی
سید محمد حسینی*
* دانشجوی فقه و حقوق دانشگاه مذاهب اسلامی




























ارسال کردن دیدگاه جدید